Alla inlägg den 17 januari 2009

Av AnnaKarin - 17 januari 2009 18:05

Åh, vad det är härligt att ha en riktig utedag på vintern. Till skillnad från de flesta så gillar jag vinter, när det är vinter.

Micke har lovat sin mamma att göra en brygga i stugan och det var helgen aktivitet. Det är så mycket enklare då det är vinter och man kan stå på isen, speciellt om man ska svetsa!


Mannen for iväg först i morse. Linnéa, voffarna och jag packade oss iväg lite senare. Äntligen skulle jag få prova mina långfärdsskridskor som jag köpte för flera år sen. Isen var perfekt och det var så härligt att skrida fram. Wille tyckte det var kul att dra mig. Ebba hon lunkade efter hon. Dra, nä då får man nog göra någon anordning som Bamse har till åsnan, fast korv istället för morot.


Imorgon ska jag packa ryggsäcken med fika och ge mig iväg på långtur. Förhoppningsvis får jag någon med mig. Micke är inte riktigt klar med bryggstommen än. Kommer vi bara upp och iväg itid så hinner vi säkert med både och.Ebba har börjat löpa nu så vi går en spännande tid tillmötes. Har bestämt mig för att kastera henne, men behöver spara ihop lite pengar först. Jag har anmält mig till TVÅ kurser som jag ser fram emot. Båda tror jag är väldigt nyttiga för oss. Jag behöver en liten nytändning nu efter allt elände.Imorgon är det en ny dag och jag hoppas att det inte kommer snö!

Ovido - Quiz & Flashcards