Alla inlägg under januari 2010

Av AnnaKarin - 16 januari 2010 16:53








Idag fick jag med gubben på en skidtur i Villingsberg. En underbar dag och lagom kallt. Hundarna fick dra och det gick jättebra. Ebba gjorde sin debut på "skidor" för den här säsongen och det gjorde husse också och jag tyckte de var riktigt duktiga.  

Imorgon ska M på kurs så jag får se om jag jag ger mig iväg med bara Wille. Det är så skönt att vara ute och nyttig motion är det också.!

Av AnnaKarin - 13 januari 2010 21:55

Ja, nu är det dags att gå vidare. Fick äntligen varselbeskedet igår och vi hade tur. Alla nära och kära kommer vara kvar och det känns skönt. Detta har tärt på mig mer än jag trodde. Jag är helt slut......har gett mig denna vecka. Sen fasen i mig är det dags att sätta lite sprutt på tillvaron. Tog ledigt från julafton fram till 7 januari och jag har ingen aning om vart tiden tog vägen.

Fick lite stick-noja under ledigheten. Har just nu behov av att se att något konkret blivit gjort och jag kan nu stolt se på mina raggsockor som jag egenhändigt har tillverkat!!!! Nu när de äntligen blivit klara så kommer det säkert bli plusgrader.


  


I morgon är det dags för lydnadskurs igen. Det har varit så kallt ute så jag tycker det är svårt att träna. Man måste hålla sig i rörelse hela tiden och ingen lust att kladda med godis har jag heller. L8 och jag var ambitiösa och skulle träna i måndags, men vi för in till köket istället. Wille var lite förskräkt och vågade först inte gå längre i än dörrmattan. När han väl tog några steg lyfte han snappt på benet o lättade på trycket på S-A:s fiskeoverall (turligt nog i plastpåse). Sen hann han med att skvätta 2ggr till   


Iväg till agilitykursen for vi istället. Fast jag var inte riktigt fokucerad. Tur att vi har fler gånger kvar, för nu är vi på G!!!!  

Av AnnaKarin - 9 januari 2010 18:24

Önskar Er alla en god fortsättning på det nya året!


Har haft lite internetproblem och varit lite i ide, men nu är vi på spång igen!


Wille och jag har påbörjat 2 kurser. I måndags började agilitykursen och det är så skönt och lyxigt i den nya hallen. Ett härligt gäng och underbar coach   

Wille tycker det är skoj och jag tror han börjar förstå att det inte är något idé att stressa upp sig, utan vi ska jobba tillsammans och ha skoj.


I torsdags började tävlingslydnadskursen. Väl förberedd som jag var hade jag skrivit in tiderna i kalendern långt i förväg och vi skulle inte börja förräns 19:30. Då det var lite "varmare" ute, tog jag Wille på en skidtur efter jobbet. Vi har det så lyxigt att jag kan ta skidorna under armen och gå en lagom uppvärmning - kiss o bajs - promenad, sen koppla på sig skidorna. Wille tycker det är kul och dra. Han var lite ring-rostig till att börja med, men nu går det riktigt bra. Han drar inte riktigt med full kraft så jag får också lite motion   .

När vi kom hem så ringde Micke och sa att "lydnadsfröken" ringt och de saknade mig kl 17:00!!!!  Varför har jag alltid sådan otur. Jag hade naturligtvis skrivit upp fel kurstid. Vi var ju klädda så det var bara att flänga iväg.

Vi hann att gå in ett pass och Wille var "klockren"    


Idag hade vi ett dubbelpass på lydnadskursen och när vi körde iväg i morse var det -25 gr. Det bästa är att man behöver inte skrapa några rutor.

Wille var sååååå duktig. Han har en tendens att gå förlångt fram i fotgående, men det är väl bara för att jag har belönat fel. Känns bara bra att vi har något konkret att jobba på. Han går i alla fall inte ut ifrån mig längre och jag tänker på mina axlar. Han var så lugn och koncentrerad under HELA passet och matte var alldeles varm i hjärtat   

Ovido - Quiz & Flashcards