Alla inlägg under december 2009

Av AnnaKarin - 12 december 2009 15:18

På förmiddagen var vi och tävlade i Laxå. Alltid lika trevligt   


Wille var först ut med startnummer 2. Det gick inget vidare. Hann inte tagga ner och sansa sig (vilket jag vill att han ska göra). Jag vill inte bygga in stress, det blir bara tokigt då. Vi ska gå in tillsammans och tävla tillsammans.


Ebba däremot var jätteduktig. Hon kan gärna få stressa upp sig lite, tänk vad olika det kan vara. Hon hoppade kontaktfältet på balansen först gången, men på upploppet var det balansen igen och då tog hon kontaktfältet så fint.   

Det hela resulterade i en 4:e plats och det som gjorde mig mest glad var att hon var inom referenstiden.


I andra loppet bad jag om att få starta Ebba först och Wille sist, så vi skulle hinna sansa oss lite. Hade sådan tur att E tog hand om Wille undertiden så han fick extra mycket tid på sig. Tack så mycket E, du är en   


Ebba som sagt först ut. Hon nollade och fixade tiden med GOD marginal. Hon är på G gumman och hon tycker det är skoj. Det slutade på en 3:e plats!!!!!


Wille sansade så vi kom till startlinjen. Det var hopp, långhopp, slalom. Wille tog hopp, långhopp, hälsa på domaren istället. Så vi avlutade lite snyggt med tunnel och 3 hopp hinder och han var sååååå duktig.   

Av AnnaKarin - 3 december 2009 21:16

Idag var det dags och träna agility igen. Linnéa följde med och tränade med Ebba. Fokucerade tjejer båda två.....

  


Gungan kom idag också så vi fick möjlighet att träna på den....o snygg är den också.

  


Wille skötte sig jättebra. Mycket mer fokucerad och inte alls lika nyfiken på allt annat.


Graciös Jaakko-sväng, snarare "AK ko-sväng", ser så behöver torrträna lite mer för att få det att se snyggt och naturligt ut.


Staket funkar bra, bara jag är tydlig så slickar han hinderstöden hur fint som helst.  


  

Äntligen fick vi också träna lite på gunga. Det är det hinder som vi inte riktigt har befäst, men det gick riktigt bra. Eftersom jag vill ha full fart och duns, fick jag vara med och stoppa lite för det blev en rejäl duns. Underlaget är ju ganska hårt och jag vill inte få en gungrädd hund till!

           

- Gott det där med gunga, sa Wille!  

Av AnnaKarin - 2 december 2009 21:30

Hela min kropp värker.........


Fick ett en liten utmaning att spela badminton ikväll och det är något jag tycker är himla skoj. Min duellant är en kollega, han spelar kontinuerligt och har god grundkondition.

Det var ett år sen sist och jag minns nu hur det kändes i kroppen några dagar efteråt. Skönt ändå att få jobba sig riktigt svett och riktigt ta ut sig. Det är jag alldeles för slö och lat för att göra på egen hand. Jag får nog se till att göra det lite oftare så kanske konditionen blir lite bättre. Jag undviker helst att springa, får bara ont i knäna.......som om jag inte har det nu då!!!! Men nu hade jag ju roligt när jag fick ont  ......är nog lite korkad! 

Av AnnaKarin - 1 december 2009 21:20

Det var längesen jag hade en stund över till att skriva något inlägg.


Fick ett litet ryck fredagen den 13 november. Micke skulle bort, så då passade jag på och fräschade upp köket. Lite väl optimistiskt kanske för jag trodde att jag skulle fixa det under helgen, men det tog lite längre tid. Det var mycket att måla, fönster, element, dörrkarmar (orkade inte dörrarna nu!),tak- och golvlist. Värst var de förbaskade elementen. Men nu är det klart!  


  


Inte den bästa bildkvalitén, men man kan äändå ana skillnaden!


Idag var Wille O Ebba till veterinären. Ebba har till och från problem med analsäckarna och det var dags att få dem tömda. Fick instruktioner så att nästa gång så kommer jag klara det själv. De var i alla fall inte inflamerade, så det var skönt att veta.

Wille skulle höftledsröntgas och skulle först få lite lugnade. Det vill jag inte sa Wille. Har Wille besämt sig för att inte vara fasthållen, då har han. Han blir hal som en ål och slingrar sig ur vilket grepp som helst. Någonstans ovanför mitt huvud fick jag grepp på honom. Fina rivmärken i decotaget blev det också. 

Det fick bli en mussla och tillkalla sköterska för att få in den sprutan!


Röntgen gick bra och eftersom han ändå skulle drogas hade jag bokat in lite munhygien också. Var ingen större fara, men jag kan inte komma åt att hålla efter tänderna längst in. Han var jätteduktig och låg still hela tiden med en frågande blick. Bad veterinären att kolla halsen om den var bra när vi ändå var pågång o bökade i munnen, men då hade Wille fått nog. Liksom Lotta på Bråkmakargatan så gick det INTE att få upp den munnen igen. Nä nu räcker det sa Wille och så fick det bli! Nu är det bara att vänta på röntgen svaren, men det såg bra ut tyckte veterinären så det hoppas vi på!


Skapa flashcards