Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Nytt år = Nya utmaningar!!!!

Av AnnaKarin - 9 januari 2010 18:24

Önskar Er alla en god fortsättning på det nya året!


Har haft lite internetproblem och varit lite i ide, men nu är vi på spång igen!


Wille och jag har påbörjat 2 kurser. I måndags började agilitykursen och det är så skönt och lyxigt i den nya hallen. Ett härligt gäng och underbar coach   

Wille tycker det är skoj och jag tror han börjar förstå att det inte är något idé att stressa upp sig, utan vi ska jobba tillsammans och ha skoj.


I torsdags började tävlingslydnadskursen. Väl förberedd som jag var hade jag skrivit in tiderna i kalendern långt i förväg och vi skulle inte börja förräns 19:30. Då det var lite "varmare" ute, tog jag Wille på en skidtur efter jobbet. Vi har det så lyxigt att jag kan ta skidorna under armen och gå en lagom uppvärmning - kiss o bajs - promenad, sen koppla på sig skidorna. Wille tycker det är kul och dra. Han var lite ring-rostig till att börja med, men nu går det riktigt bra. Han drar inte riktigt med full kraft så jag får också lite motion   .

När vi kom hem så ringde Micke och sa att "lydnadsfröken" ringt och de saknade mig kl 17:00!!!!  Varför har jag alltid sådan otur. Jag hade naturligtvis skrivit upp fel kurstid. Vi var ju klädda så det var bara att flänga iväg.

Vi hann att gå in ett pass och Wille var "klockren"    


Idag hade vi ett dubbelpass på lydnadskursen och när vi körde iväg i morse var det -25 gr. Det bästa är att man behöver inte skrapa några rutor.

Wille var sååååå duktig. Han har en tendens att gå förlångt fram i fotgående, men det är väl bara för att jag har belönat fel. Känns bara bra att vi har något konkret att jobba på. Han går i alla fall inte ut ifrån mig längre och jag tänker på mina axlar. Han var så lugn och koncentrerad under HELA passet och matte var alldeles varm i hjärtat   

 
 
Lotta H

Lotta H

10 januari 2010 16:40

Åh vad flitiga ni är! Vad laddade ni kommer vara till våren/sommaren ;-)
Tack för upplysningen förresten. Ska seriöst köpa en fågelbok faktiskt. Är urkass på vilda fåglar.

Kram

http://www.nogg.se/nickie

 
Ewa

Ewa

13 januari 2010 16:48

Är inte minsta lilla överraskad angående tidsfelet bara vanlig AKfyra ;O) men jag blir så impad över din energi! Vad mycket ni håller på med!!! Kram PS är inte staren en flyttfågel?

http://levnu.bloggagratis.se

 
AK

AK

13 januari 2010 21:36

Om staren flyttar, så gör han det i prickig vinterdräkt!

http://softabrudar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnaKarin - 14 juni 2010 22:31

Wille har gjort sommarens tävlingsdebut!!! Min egen lilla lakritsprins       Eftersom det var vi som arrangerade tävlingen så tyckte jag att det räckte med att starta endast en hund i varje lopp. Ebba fick börja och damen is still going str...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 23:06

Ikväll träffades vi ett gäng för att träna lite lydnad. Det var ett tag sen och jag var lite ring-rostig. Wille har vårkänslor och tycker det luktar väldigt gott överallt. Bra träning i kväll var det, många som tittade på och arbetssugna voffsingar s...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 00:04


En ligger och snarkar i soffan och den andra ligger vid det jag borde ha målat....... skönt att det alltid kommer en ny dag!     Fast nu har jag testa fördigt. Bingen nästa!     ...

Av AnnaKarin - 12 april 2010 23:04

Idag var matte lite mer på hugget i alla fall till att börja med. Hjärnan får arbeta för högtryck och man kan inte kräva för mycket. Huvudsaken är att man har kul tillsammans och att hunden känner att den lyckas trots mattes felakiga viftande. ...

Av AnnaKarin - 10 april 2010 11:03

Det är både roligt och spännande med en snabb voffsing som är superkänslig för mina signaler. Det är hög tid nu att börja handla. Ser fram emot när utomhus träningingarna börjar. Det kommer att bli riktigt bra. Vi är ett härligt gäng med fler o fler ...

Ovido - Quiz & Flashcards