Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Examensprov!!!!

Av AnnaKarin - 26 mars 2009 22:16

I morse ringde en matt Ewa och meddelade att hon tänkte hoppa träningen ikväll, eftersom faciliteterna är lite si och så i Brännebacken.

Jag hade klart bestämt mig att idag skulle Wille och jag träna. Det skulle bli hans examensprov om han skulle vara redo att få starta på KASKs första tävling.

Ebba kommer inte att få starta. Hon kommer nämligen att vara nyopererad. Har tillslut fattat beslutet att kastrera henne. Har länge velat, men det har känts så fel att operera en frisk hund. Tänk om något händer, jag skulle aldrig förlåta mig. Fördelar finns det i massor, så vi hoppas att hon blir en pigg och glad tjej framöver.

Jag slutade i tid idag. Handlade och åkte hem för att fixa mat. Blev lite miss i planeringen, för lagomt till att den goda grönsaksgratängen skulle in i ugnen då behövde vi åka. Men med tanke på val av maträtt kände jag mig trygg i att mat fanns kvar tills jag kom hem. Mycket riktigt, det fanns massor kvar. Räcker till matlåda också utan problem.

När Wille och jag kom till Brännebacken var det inte en kotte där. Ewa och jag har aldrig kommit först, så jag blev lite osäker. Vi tog en promenad, men fortfarande var det ingen som dök upp. Pärs nummer har jag inte i telefon, tänkte precis ringa till Ewa och skälla på henne för att hon lurat ut mig när det inte var någon träning, då dök Tina upp som en liten ängel. Så vi gick en promenad till med 3 sheltisar. Sen kom även Amanda o Pär.

Vi byggde en trippelbox med lite extra hinder runt om. Det var riktigt kul och vi hade en trevlig träningsstund tillsammans. Wille skötte sig jättebra. Visst är Lady lite småläskig och behöver sig en lite utskällning när hon far fram lite för fort, men jag tror att vi lyckades med kommunikationen. Lady blev lite mer som luft sen. Och vi avslutade med en promenad sida vid sida. Visserligen var det mörk ute så de kanske inte såg varann, svarta som de är!

Rockypojken grymtade lite och tyckte nog att den där Willesprätten kunde  dra någonstans, fast det brydde sig inte Wille alls om.


Så han klarade sitt examensprov och vi ska i alla fall anmäla oss och ha ambitionen att starta. Kanske vi inte startar i alla lopp, men vi tar en sak i taget. För mig är det viktigt att vi "tränar" tävling. 


 
 
JippieMatte

JippieMatte

27 mars 2009 07:27

Men såklart han fixade examensprovet! Han är ju jätteduktig lille Wille!

http://levnu.bloggagratis.se

 
Tina!

Tina!

27 mars 2009 13:34

Japp, Wille klarade sin examen galant!
Tack för trevlig träning!!
Från hon som halkar in på "varje" träningstillfälle!

http://landet.bloggagratis.se

 
Amanda

Amanda

27 mars 2009 21:02

Halloj! Läste att ni ska till rasträffen! och även kennelträffen på fredag eller? Tänkte bara höra vars ni ska bo, och om ni kommer direkt till Åkersberga på fredag, eller om ni kanske sover nånstans i närheten av rasträffen torsdagnatt och åker till åkersberga på fredag? haha, vad tjorvigt det blev! Men iallafall, försöker höra mig runt lite grann. Kommer ju nämligen till sthlm på torsdag kväll och sover på Flottsbro camping då, sen tänkte jag om jag hade kunnat samåka med någon därifrån till kennelträffen så jag kanske kan slippa åka lokaltrafiken.. :P Nåväl! Vi hörs! :D

http://www.mypreciouss.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnaKarin - 14 juni 2010 22:31

Wille har gjort sommarens tävlingsdebut!!! Min egen lilla lakritsprins       Eftersom det var vi som arrangerade tävlingen så tyckte jag att det räckte med att starta endast en hund i varje lopp. Ebba fick börja och damen is still going str...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 23:06

Ikväll träffades vi ett gäng för att träna lite lydnad. Det var ett tag sen och jag var lite ring-rostig. Wille har vårkänslor och tycker det luktar väldigt gott överallt. Bra träning i kväll var det, många som tittade på och arbetssugna voffsingar s...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 00:04


En ligger och snarkar i soffan och den andra ligger vid det jag borde ha målat....... skönt att det alltid kommer en ny dag!     Fast nu har jag testa fördigt. Bingen nästa!     ...

Av AnnaKarin - 12 april 2010 23:04

Idag var matte lite mer på hugget i alla fall till att börja med. Hjärnan får arbeta för högtryck och man kan inte kräva för mycket. Huvudsaken är att man har kul tillsammans och att hunden känner att den lyckas trots mattes felakiga viftande. ...

Av AnnaKarin - 10 april 2010 11:03

Det är både roligt och spännande med en snabb voffsing som är superkänslig för mina signaler. Det är hög tid nu att börja handla. Ser fram emot när utomhus träningingarna börjar. Det kommer att bli riktigt bra. Vi är ett härligt gäng med fler o fler ...

Ovido - Quiz & Flashcards