Alla inlägg den 21 mars 2009

Av AnnaKarin - 21 mars 2009 20:49

Idag har Wille och jag gått tipspromenad. Härligt väder och trevligt sällskap hade vi av två KASK medlemmar med sina fyrbenta. För att inte Ebba skulle bli alltför ledsen gick jag först en långpromenad med Ebba & Wille. Så det blev mycket promenerande idag. Efter promenaden tog vi en fika hemma på altan och Wille och Wilma fick busa. Jätteskoj, de kommer verkligen bra överens.

Passade också på att väga Wille idag - 19,3kg - har bytt foder med lite mer energi i. Åsa tyckte nämligen att han var lite för mager!!!!Så nu hoppas jag att hon tycker han blivit lite snyggare när vi träffas i slutet av maj på rasträffen.

Innan invägningen passade Wille på att tömma blåsan inne i affären. Han hade ju bara varit ute och promenerat i flera timmar så det var klart att han var nödig! Tur att Ewa kom till undsättning med skurhink och mopp, tack :)


Igår införskaffade jag äntligen en pilatesboll. Tyvärr hade de inte den ovala som jag var ute efter, så det fick bli en rund. Testade med Wille idag. Satte mig i fotöljen med bollen mellan benen. Han kom ganska snabb upp på den. Upptäkte att det här kommer bli träning för mig också? Kommer säkert ha träningsvärk på insidan låren imorgon!


 

Ovido - Quiz & Flashcards