Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Nu ska det tränas!!!

Av AnnaKarin - 27 februari 2009 21:17

Tänk vad tiden går fort. Fick lite klagomål om att jag uppdaterar alldeles för sällan.

Förra helgen gick Wille och jag kurs för Ninnie som JyckeFix arragerade. Det var jättenyttigt och givande. Fick verkligen med mig massor med insperation och den lilla spark i baken jag behövde. Hör dock Ninnies ord klinga då och då "Oj, när lärde jag min hund det där????" 

Vi provade massor med övningar bl a att balansera på en oval balansboll. Beroende på om hunden sitter, ligger eller står så tränar den olika muskelgrupper. Då vi tränade i 5 minuterpass, vilket gjorde att man blev superfokucerad och utnyttjade varje sekund. Wille fattade blixtsnabbt (det är han som är Blixten i vår flock!). Upp och stå, inga problem. Ligga, inga problem. Sitta, inga problem. Tillslut skakade benen på stackarn av mjöksyra. Tänk vad korkad man är! Det var ju inte så jobbigt för mig och stå där och mata in lite godis. Jag har själv blivit utsatt för "plankan", då upplever man verkligen att tiden står stilla. Skulle någon dessutom stå där smajlandes, säga att jag var duktig och dessutom stoppa till mig lite godis hade jag EXPLODERAT! Tänk på vad vi utsätter våra hundar för!!!!!

Det brukar den sk "Argbiggan" säga, där vi/jag precis på börjat nästa kurs, LEDARSKAPSKURS!!!!!

Igår var vi och tränade agility i Brännebacken. Vi fortsätter och miljötränar. Vi ska vara trygga båda två för att det ska fungera. Wille har tyvärr inte blivit miljötränad som jag hade tänkt mig. Men, jag tar det hellre sakta och säkert. Vi hinner. Han är så rolig att jobba med. Stackarn har aldrig fått gått någon agilitykurs eller knappt tränat i grupp. Hoppas det blir någon till sommaren. Men det lilla han tränat är han otroligt duktig, men som Ninnie sa....det måste ju vara jag!!!!!!!  


 
 
Samåkarn

Samåkarn

28 februari 2009 08:44

Såklart det är du! Allt de kan har vi lärt dom - på gott o ont ;o) Det var kul i går kväll förstår jag i alla fall av texten ovan.

Föresten, lilla Jippie kan krulla tungan - fast det har inte jag lärt henne...

Kram!

http://levnu.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnaKarin - 14 juni 2010 22:31

Wille har gjort sommarens tävlingsdebut!!! Min egen lilla lakritsprins       Eftersom det var vi som arrangerade tävlingen så tyckte jag att det räckte med att starta endast en hund i varje lopp. Ebba fick börja och damen is still going str...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 23:06

Ikväll träffades vi ett gäng för att träna lite lydnad. Det var ett tag sen och jag var lite ring-rostig. Wille har vårkänslor och tycker det luktar väldigt gott överallt. Bra träning i kväll var det, många som tittade på och arbetssugna voffsingar s...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 00:04


En ligger och snarkar i soffan och den andra ligger vid det jag borde ha målat....... skönt att det alltid kommer en ny dag!     Fast nu har jag testa fördigt. Bingen nästa!     ...

Av AnnaKarin - 12 april 2010 23:04

Idag var matte lite mer på hugget i alla fall till att börja med. Hjärnan får arbeta för högtryck och man kan inte kräva för mycket. Huvudsaken är att man har kul tillsammans och att hunden känner att den lyckas trots mattes felakiga viftande. ...

Av AnnaKarin - 10 april 2010 11:03

Det är både roligt och spännande med en snabb voffsing som är superkänslig för mina signaler. Det är hög tid nu att börja handla. Ser fram emot när utomhus träningingarna börjar. Det kommer att bli riktigt bra. Vi är ett härligt gäng med fler o fler ...

Ovido - Quiz & Flashcards