Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Händelserik dag

Av AnnaKarin - 2 juni 2009 23:13

Början på dagen var inte så bra. Ett jättevarsel är lagt, så vi får se hur länge till jag har jobb. Känns verkligen botten. Kanske dags att börja fila på någon affärsidé?


Fast i kväll hade KASK en liten utomhus tävling och den blev lyckad! Alltid roligt att umgås med glada och trevliga agilityfolk!

Ebba tyckte det var jättekul att få tävla. Hopploppet körde hon med Lillmatte, som tyvärr hade missat banvandringen, men vad spelar det för roll! Wille fick också göra sin debut på en uthus arena. Han skötte sig exemplarisk och diskade sig snyggt och galant, men vi jobbade tillsammans och det var det viktigaste. Sprang inte ifrån för att lätta på trycket :)

Agilityloppet fick Ebba dras med mig. Det började med en krasch in i däcket som var första hindret. Jag kom alldeles av mig, så det blev tok placeringar både här och där. MEN.....hon tog alla kontakfält och vi nollade!!!! Det blev en 2:a placering!!! Det är vi jätte nöjde med, för Ebba har inte tävlat på väldigt länge och inte har vi tränat värst mycket heller.


TACK ALLA FÖR EN TREVLIG KVÄLL!! 

 
 
Ewa

Ewa

4 juni 2009 08:00

Håller tummarna för dig, varsel-tider är hemskt - det blir så himla dålig stämning! Kram Ewa

http://levnu.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

9 juni 2009 07:42

Hoppas verkligen att du får behålla ditt jobb.
Det verkar väldigt roligt med agility. Jag tror att det passar en wheaten ganska bra. Fart och fläkt!!

Ha det så bra, kram

http://kristinas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnaKarin - 14 juni 2010 22:31

Wille har gjort sommarens tävlingsdebut!!! Min egen lilla lakritsprins       Eftersom det var vi som arrangerade tävlingen så tyckte jag att det räckte med att starta endast en hund i varje lopp. Ebba fick börja och damen is still going str...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 23:06

Ikväll träffades vi ett gäng för att träna lite lydnad. Det var ett tag sen och jag var lite ring-rostig. Wille har vårkänslor och tycker det luktar väldigt gott överallt. Bra träning i kväll var det, många som tittade på och arbetssugna voffsingar s...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 00:04


En ligger och snarkar i soffan och den andra ligger vid det jag borde ha målat....... skönt att det alltid kommer en ny dag!     Fast nu har jag testa fördigt. Bingen nästa!     ...

Av AnnaKarin - 12 april 2010 23:04

Idag var matte lite mer på hugget i alla fall till att börja med. Hjärnan får arbeta för högtryck och man kan inte kräva för mycket. Huvudsaken är att man har kul tillsammans och att hunden känner att den lyckas trots mattes felakiga viftande. ...

Av AnnaKarin - 10 april 2010 11:03

Det är både roligt och spännande med en snabb voffsing som är superkänslig för mina signaler. Det är hög tid nu att börja handla. Ser fram emot när utomhus träningingarna börjar. Det kommer att bli riktigt bra. Vi är ett härligt gäng med fler o fler ...

Ovido - Quiz & Flashcards