Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Adrenalinkick!!!

Av AnnaKarin - 19 april 2009 22:38

Efter en arbetssam helg i trädgården, där det har kapats grenar och träd. Äppelträd beskurits och häcken kapats.....ris, ris. Vi gör verkligen skäl för namnet för ett berg av ris har vi....RISBERG!

Det blev så mycket ved att vi var tvugna att bygga ett vedskjul så vi har någonstans att stoppa in det.


På kvällskvisten hade det dåliga samvetet krupit på. Hundarna hade inte fått så mycket tid. Ebba är riktigt pigg nu och riktigt på G!!!! Hon är arbetsvillig och matglad :)

Hur som helst. Jag dammade av mina inlines och tog med mig bägge voffarna. Det fick bära eller brista. Brukar vara  lite slarvig med hjälm, men idag tänkte jag att det att huvud och knän det bör jag skydda. Det var nog 2års sen sist jag åkte och Wille tycker det är roligt att dra, så skydda det som skyddas kan.

Inlines premiär


Iväg for vi och det är lite nedför den första etappen, men vi fixade det. Wille drog ivrigt iväg med mig och Ebba i släptåg. Vi åkte efter sjön bort till Grönfeltsudde där tog vi vägen upp mot Hertig Carls Allé. Eftersom det gick uppför där fick de chansen att kissa och bajsa. Sen rundade vi dungen och svängde ner mot port G. Där går det nedför vill jag lova! Där fick jag mig en riktig adrenalinkick! Försökte bromsa först, men sen var det bara för hundarna att springa föra allt vad de kunde. Vi fick inte stopp på ekipaget förräns vi kom fram till porten. Jag hade tänkt svänga av och ta cyckelbanan tillbaka, men då hade det blivit däckskrik.


Träffade husse som hade varit och fixat kvällsmat nere vi båthamnen och när vi skulle passera för att fortsätta hemåt så smet de snabbt som ögat in i bilen eftersom baklucka var öppen.

 Slöfockar


Det var trötta hjältar som kom hem och det var riktigt kul, så det ska det bli mer av!

 
 
Kristina

Kristina

20 april 2009 08:22

Wow, det ser skit kul ut!! Vilken bra motion både för dig och hundarna :)
Ha en fortsatt bra vecka, kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

20 april 2009 08:57

Fasen så häftigt! Jag har åkt inlines två gånger, första o sista. Drog mig så jag kunde inte gå sitta stå utan smärta i flera månader... lite besvikven för det ser sååå kul ut! Stjärtkudde skulle jag vilja komplettera din utrustning med ;o) kram

http://levnu.bloggagratis.se

 
AK

AK

20 april 2009 20:17

Stjärtkudde behös inte. Det är så mjukt där bak ändå!

http://softabrudar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta och Nickie

26 april 2009 16:41

Men vad häftigt det där såg ut, det skulle vara skojigt att prova. Men Nickie föredrar ju skogen, hmm en svår kombination.

Kram från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnaKarin - 14 juni 2010 22:31

Wille har gjort sommarens tävlingsdebut!!! Min egen lilla lakritsprins       Eftersom det var vi som arrangerade tävlingen så tyckte jag att det räckte med att starta endast en hund i varje lopp. Ebba fick börja och damen is still going str...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 23:06

Ikväll träffades vi ett gäng för att träna lite lydnad. Det var ett tag sen och jag var lite ring-rostig. Wille har vårkänslor och tycker det luktar väldigt gott överallt. Bra träning i kväll var det, många som tittade på och arbetssugna voffsingar s...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 00:04


En ligger och snarkar i soffan och den andra ligger vid det jag borde ha målat....... skönt att det alltid kommer en ny dag!     Fast nu har jag testa fördigt. Bingen nästa!     ...

Av AnnaKarin - 12 april 2010 23:04

Idag var matte lite mer på hugget i alla fall till att börja med. Hjärnan får arbeta för högtryck och man kan inte kräva för mycket. Huvudsaken är att man har kul tillsammans och att hunden känner att den lyckas trots mattes felakiga viftande. ...

Av AnnaKarin - 10 april 2010 11:03

Det är både roligt och spännande med en snabb voffsing som är superkänslig för mina signaler. Det är hög tid nu att börja handla. Ser fram emot när utomhus träningingarna börjar. Det kommer att bli riktigt bra. Vi är ett härligt gäng med fler o fler ...

Ovido - Quiz & Flashcards