Alla inlägg den 26 april 2009

Av AnnaKarin - 26 april 2009 22:47

Idag tänkte jag att vi skulle åka och träna lite agility. Åkte ut till KBHK vid lunchtid. Vi var ensamma och jag tänkte vi skulle träna lite slalom och kontaktfält.

Allt gick jättebra. Ebba fick träna lite slalom och kontaktfält för det är inte riktigt dags att börja hoppa än. Wille fick träna lite starter och passivitet!!!

Vi tränade också lite kontaktfält och kombinationer. Det sista Wille gjorde var att slinta på balansbommen och sen vägrade han röra sig ur fläcken. När jag titta såg jag ett litet sår, men det såg inte så allvarigt ut. Vi gick lite och han haltade inte så vi sprang över balansen igen och det gick bra. Sen åkte vi hem. När jag tittade till såret igen såg jag att det var en rejäl rispa han fått. Skinnet glipade rejält. Jag rakade bort lite päls och tvättade och försökte sätta stripes, men de fastnade inte. Sen la jag en kompress och lindade benet. Det gillade han inte och bandaget gled ner snabbare än det kom dit!

När husse fanns hemma till lite assistans la vi om det igen. Tänkte att det var dags för att kissa, men Wille rörde sig inte ur fläcken. Tillslut fick jag honom ut på gatan, men han vägrade ta ett enda steg till. Bandaget hade dessutom redan glidit ner, så det vara bara att plocka bort igen. När det väl var bort gick det bra och gå igen. Visst vill han dit och slicka hela tiden, så väl inne fick det bli Willes tur att bära tratt. Väl tratten var på blev han som förstelnad! Sen åkte tratten av. Hämtade ett halsband och trädde i tratten, då blev han förstelnad igen. Han kapitulerade och lade sig pladask.

Stackars Wille, det blev ingen bra dag. Hoppas det läker fort. Det får väl bli tratten i några dagar. SUCK!

Ovido - Quiz & Flashcards