Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Utställning i Köping

Av AnnaKarin - 20 juli 2009 22:52

Nu är vi hemkomna efter ännu en mini-semester. Denna gång fick grabbarna i familjen följa med.

Campingen var jättemysig och det var mycket hundar där av alla olika sorter och storlekar. Våra norka grannar hade minst 12st blandat "Pompomisar" och Pudel. Det var ett evigt fönande och fejande. Själv åkte vi till hundbadet och badade.

Vi var med och öppnade tävlingen som nr 2 i ringen. "Morbror" Pugh var också anmäld så vi fick gå upp i konkurrens och det visade sig att morbror var snyggare (är det inte brorsor så är det tydligen morbröder), men vi fick en "slät etta" med följande kritik:

Ganska stor, ngt lång o grov. Mask. huvud ngt (guret?) i skallen. Fina ögon o öron.Bra hals o rygg. Välutv. kropp, ngt lång länd. Fina vinklar och passande benstomme. Bra pälskvalitet, men saknar en del underull. Svansen bärs högt, lätt rullad. Bra steg, stabil front.

Domare: Kenneth Edh



Nu tyckte matte att jag i alla fall var snygg så jag fick en ny badleksak som vi kunde testa.


KASTA DÅ!!!!!

 


JAG TAR DEN......


Kastar du igen?


När vi hade svalkat oss lite åkte Max och jag tillbaka till utsällningen för att heja på Lotta och Bobitaz som blev Champion!!! GRATTIS, GRATTIS!!


Vi tog en sväng på stan också för att köpa glass. Hittade en parkeringsplats i närheten av en gågata och promenerade därifrån. Vi mötte ett gäng "grabbar" och jag hade mest glass i tankarna för jag lyssnade inte på vad de sa, men Max reagerade och tyckte de var lite skumma. Vi gick och köpte vår glass och promenerade tillbaka till bilen. Då mötte vi en polis som marscherade snabbt emot oss och när vi rundade gathörnet mötte vi en polisbil och det såg ut som om de letade efter någon.

Vi satte oss i bilen och när vi rundade kvarteret såg vi polisbilen och vips kom det en kille utflygandes genom fönstret och polisen kom utfarandes från trappuppgången. Max och jag blev alldeles till oss och jag var tvungen att ta ett varv till för att se hur det gick!

När vi åkte förbi en andra gång stod "boven" med handfängslen bredvid polisbilen, så då kunde vi lugnt återvända till campingen.

Lite senare åkte vi in för att käka på en grekisk restaurang som Max och jag spanat in och när vi satte oss fick jag se ett par bekanta! Det var Kalles matte och husse från Karlstad som satt vid bordet bredvid. Tänk vad världen är liten.  


 
 
Ewa

Ewa

21 juli 2009 09:04

Jag förstår inte varför du ska ställa ut när jag berättar för dig att du har stans snyggaste hund! Wille är ju perfekt! Fast det är klart... du hade ju missat polisingripandet om du inte åkt på utställningen... KRAM

http://levnu.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

21 juli 2009 10:49

Wille är ju den stiligaste, det ser man ju klart och tydligt på bilderna =)
Varför ska man titta på kriminalserier på tv, när man kan få det live ;-)

Kram från oss

http://www.nogg.se/nickie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnaKarin - 14 juni 2010 22:31

Wille har gjort sommarens tävlingsdebut!!! Min egen lilla lakritsprins       Eftersom det var vi som arrangerade tävlingen så tyckte jag att det räckte med att starta endast en hund i varje lopp. Ebba fick börja och damen is still going str...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 23:06

Ikväll träffades vi ett gäng för att träna lite lydnad. Det var ett tag sen och jag var lite ring-rostig. Wille har vårkänslor och tycker det luktar väldigt gott överallt. Bra träning i kväll var det, många som tittade på och arbetssugna voffsingar s...

Av AnnaKarin - 13 april 2010 00:04


En ligger och snarkar i soffan och den andra ligger vid det jag borde ha målat....... skönt att det alltid kommer en ny dag!     Fast nu har jag testa fördigt. Bingen nästa!     ...

Av AnnaKarin - 12 april 2010 23:04

Idag var matte lite mer på hugget i alla fall till att börja med. Hjärnan får arbeta för högtryck och man kan inte kräva för mycket. Huvudsaken är att man har kul tillsammans och att hunden känner att den lyckas trots mattes felakiga viftande. ...

Av AnnaKarin - 10 april 2010 11:03

Det är både roligt och spännande med en snabb voffsing som är superkänslig för mina signaler. Det är hög tid nu att börja handla. Ser fram emot när utomhus träningingarna börjar. Det kommer att bli riktigt bra. Vi är ett härligt gäng med fler o fler ...

Ovido - Quiz & Flashcards